«ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΕΣ» ΕΠΑΝΑΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ

Μεταξύ των μέτρων αφομοίωσης και εξελληνισμού των Μακεδόνων, εκτός των ορκομοσιών, των κέντρων νεότητος, των νηπιοτροφείων, του συστήματος Φρειδερίκης, της τιμωρίας αυτών που μιλούσαν τη μακεδόνικη γλώσσα κτλ. σημαντικό ρόλο έπαιξε το θέατρο και ο κινηματογράφος. Διάφοροι κρατικοί φορείς και ιδιαίτερα ο στρατός, από την εποχή Μεταξά και μέχρι λίγες δεκαετίες πριν, οργάνωναν θεατρικές παραστάσεις και προβολές ταινιών σε διάφορα μακεδόνικα χωριά και η παρακολούθηση από πλευράς κατοίκων ήταν υποχρεωτική.

Και ενώ όλοι νομίζαμε ότι οι μέθοδοι αυτές, είναι πλέον ξεπερασμένες, στα χέρια μας έφτασε η ακόλουθη είδηση:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ. Κλιμάκιο Μακεδονίας-Θράκης. Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

«Το ΚΘΒΕ, δραστηριοποιεί και φέτος το Κλιμάκιο Μακεδονίας-Θράκης, θεσμό που επανίδρυσε το χειμώνα του 2010………………Μένοντας πιστό στη φιλοσοφία ότι η παρουσία του στη Μακεδονία και τη Θράκη επιβάλλεται για λόγους εθνικής σημασίας, αλλά και ότι ως θεσμός δημοσίου δικαίου πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες, τα αιτήματα και τις προσδοκίες του πληθυσμού της Βορείου Ελλάδος, το ΚΘΒΕ ξεκινά μια δίμηνη περιοδεία με αφετηρία τον Νομό Φλώρινας……………». Στο ίδιο δελτίο τύπου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, κ.Σωτήρης Χατζάκης, επισημαίνει: «Το ΚΘΒΕ για λόγους εθνικής σημασίας και πολιτιστικής αναγκαιότητας, εφαρμόζοντας την στρατηγική του, επανίδρυσε το χειμώνα του 2010 τον θεσμό των Κλιμακίων, έπειτα από 26 χρόνια αναστολής της λειτουργίας του. Ο θεσμός εγκαινιάστηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1977 στην Κομοτηνή με το θέατρο Θράκης, με σκοπό τη θεατρική αποκέντρωση και λειτούργησε μέχρι το 1984………..». Το δελτίο τύπου τελειώνει ως εξής: « Η επίσημη πρεμιέρα έχει προγραμματισθεί να δοθεί στη Μελίτη, ένα μικρό χωριό της ακριτικής Φλώρινας, την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011».

Για την όλη υπόθεση, ρωτήσαμε τον πρόεδρο της Μελίτης-Офчарани, Пандо Ашлаков-Παναγιώτη Αναστασιάδη και αυτός μας απάντησε ότι: «Επικοινώνησε μαζί μου κάποιος κύριος Κοτόπουλος και μου εξήγησε ότι θέλουν να δώσουν παράσταση στο χωριό μας. Απάντησα ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μου ζήτησε αίθουσα και τριφασικό ηλεκτρικό ρεύμα. Απάντησα ότι υπάρχει αίθουσα για 200 περίπου άτομα αλλά είναι πολύ δύσκολο να εγκαταστήσουμε το ηλεκτρικό ρεύμα που χρειάζεται. Όταν ο κ.Κοτόπουλος επέμενε, τον ρώτησα για ποιό λόγο επιμένει τόσο για τη Μελίτη και δεν δεχεται να δωθεί η παράσταση στη Φλώρινα-Лерин, αφού όλες οι επόμενες παραστάσεις είναι προγραμματισμένες να δοθούν σε πόλεις. Γιατί; Μου απάντησε ότι πρόκειται για θέμα εθνικής σημασίας. Και τότε όλα ξεκαθάρισαν! Του απάντησα ότι εάν αυτός είναι ο λόγος, τότε σε καμία περίπτωση δεν το δεχόμαστε αυτό. Η παράσταση ας γίνει, κανένα πρόβλημα. Αγαπάμε όλοι το θέατρο ως μορφή πολιτισμού και κοινωνικής ανάπτυξης. Αλλά όχι ως εθνικό πρόβλημα, το οποίο θα λυθεί με θέατρα και παραστάσεις. Ξέρετε όλοι το ποιοί είμαστε. Κάποτε μας το έκαναν αυτό, όταν ήμασταν ξεκληρισμένοι από τους διωγμούς και τους πολέμους, γεμάτοι από φόβο και άγνοια. Σήμερα αυτές οι μεθόδοι δεν μπορούν να περάσουν». Τελειώνοντας την τοποθέτησή του, ο πρόεδρος του Офчарани, πρόσθεσε: «Η παράσταση δόθηκε και ήταν πολή καλή. Τελικά, μέσα σε όλα τα αρνητικά, βγήκε στην επιφάνεια και κάτι το θετικό. Στην ουσία, στέλνοντας το κράτος θέατρα στα μακεδόνικα και στα τούρκικα χωριά, άμεσα ή έμμεσα, αναγνωρίζει ότι είμαστε κάτι το διαφορετικό. Ότι εμείς εδώ είμαστε Μακεδόνες και ότι στη Θράκη υπάρχουν Τούρκοι. Εάν πίστευαν ότι είμαστε Έλληνες, δεν θα χρειαζόντουσαν τα θέατρα εθνικής σημασίας !!!».

δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Κατηγορίες

Ευχαριστούμε θερμά τους Μακεδόνες οικονομικούς μας μετανάστες σε Αυστραλία, Καναδά και δυτική Ευρώπη, όπως και τους φίλους μας απ’ όλα τα μέρη της Ελλάδας, για την οικονομική στήριξη της έκδοσης της Нова Зора. Благодариме - Μπλαγκοντάριμε


ALPHA BANK

Account 852 00 2101 031390

IBAN: GR47 0140 8520 8520 0210 1031 390

BIC: CRBAGRAA

Μηνιαίες Εκδόσεις

Македонска Ризница
  • ,ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΤΕΥΧΩΝ
    РАЗГЛЕДУВАЊЕ НА ПРЕТХОДНИ БРОЕВИ
  • 2016 (147)
  • 2015 (416)
  • 2014 (404)
  • 2013 (377)
  • 2012 (372)
  • 2011 (323)
  • 2010 (202)